~V~
Hurtigere end Greedo's skygge
|
Post by ~V~ on Feb 17, 2009 12:29:47 GMT 1
((Nogle dage senere efter Dax og Keen drog fra Nar Shaddaa))
Et sted ude i galaksen...
En uskyldig metallisk 'ding-ding'-lyd advarer både Dax og hans skib om at de snart kolliderer med noget hvis de ikke reagerer. Tasha, som har klaret sig selv på autopilot, går ud af hyperhastighed og slår manuelstyringen til.
Dax, der har ligget og snorkboblet, vågner op med det samme og ruller fortumlet ud af sengen ligesom han altid plejer når hans skib stopper op. Efter to skæve hop er han ved skibets kontrolpanel og sætter sig ned på føresædet, hvorefter han ser ud af forruden med trætte øjne han skynder sig at gnide søvnen ud af.
|
|
Terror
|
Post by Terror on Feb 17, 2009 15:10:42 GMT 1
Keen ligger stadig og snorker på gulvet hvor han har brugt sin rygsæk som hovedpude, og reagerer ikke rigtig på noget udenfor hans lille drømmeverden hvad den så end indeholder
|
|
~V~
|
Post by ~V~ on Feb 17, 2009 15:29:16 GMT 1
De er nået frem. Den smukke planet pryder skibets udsigt ellers så tomme udsigt og tvinger den unge mand til at smile. "Naboo... Endelig ses vi igen..!" Dax sukker lettet og ser bagud efter Keen. Den lille sover stadig, gulvet var åbenbart hans ven, for han kunne lige så godt have sovet i stolen. Men hvis man nu ER vant til at sove på noget hårdt og koldt... Det var ligemeget, han skulle vækkes, nu!
"Ey stump! Vågn op!", lyder det kækt fra piloten idet at han styrer imod planeten. "Vi er nået frem, kom selv og se!"
|
|
Terror
|
Post by Terror on Feb 17, 2009 15:32:44 GMT 1
Keen gnider øjnene og sætter sig langsomt op
"Ved du hvad jeg drømte, dax..?" mumler han søvndrukkent med hænderne i øjnene
|
|
~V~
|
Post by ~V~ on Feb 17, 2009 15:43:38 GMT 1
"Nej, men jeg tvivler på at det kan slå det her! Seriøst, kom og se, så kan du fortælle om drømmen bagefter!" Daxs stemme er ivrig, næsten for ivrig, som om at planeten kunne finde på at gå sin vej hvert øjeblik det skulle være. Drengen skal ikke gå glip af noget så smukt som udsigten til Naboo. Piloten ved godt hvor vigtigt det er at være forberedt på spørgsmål og indblanding fra imperielle tropper, så han tager et par hovedtelefoner med en mikrofon på og aktiverer dem. Hvis de i hvert fald bare kunne holde kæft i nogle minutter... Så man kunne nyde dette øjeblik.
|
|
Terror
|
Post by Terror on Feb 17, 2009 16:00:24 GMT 1
"Huh..?" Keen gaber og kommer på benene, da det pludselig går op for ham hvad Dax taler om "Er vi fremme?!" Han styrter hen til Dax, men når ikke frem før han stopper af forbløffelse
"Wow...." mumler han målløst efter at have tabt kæben. Han har aldrig set noget ligende. Så smukke farver og så meget af det. det grønne og blå... Er det virkelig planter alt sammen? Det virker fuldkommen surrealistisk.
"...wow.." mumler han igen, og kommer langsomt tættere på vinduet. Han er fuldkommen tom for ord. Hvis bare han kunne få lov at stirre på den udsigt for altid...
|
|
~V~
|
Post by ~V~ on Feb 17, 2009 16:19:04 GMT 1
"Høhø", selvfølgelig kunne drengen lide den elskelige udsigt. Dax bliver helt stolt over at have vist noget så smukt til drengen. "Det er nemlig den bedste måde at beskrive det på. Wow..!" Medmindre Keen tilføjer mere sidder de begge og glor tavst på udsigten i flere minutter.
Så retter Dax sit blik imod drengen igen med øjne der skinner af nysgerrighed. "Nå, hvad var det så du drømte Stump?"
|
|
Terror
|
Post by Terror on Feb 17, 2009 16:21:46 GMT 1
"Øh..." mumler Keen som skal han lige løsrive sine tanker først.
"det kan jeg ikke huske. Vent! Jo." Han fjerner blikket fra udsigten
"Jeg drømte om dig"
|
|
~V~
|
Post by ~V~ on Feb 17, 2009 16:45:18 GMT 1
"Virkelig? Hvad skete der så med mig", med et grin signalerer han sin tilfredshed. Drengen har drømt om ham! Helt sikkert på grund af de fede historier Dax har fortalt Keen.
|
|
Terror
|
Post by Terror on Feb 17, 2009 17:10:19 GMT 1
Keen ser tænksomt til siden, som skal han lige komme på det.
"Du fløj i sådan en speeder, tror jeg nok. Ja... Du fløj hen og hentede mig fordi jeg havde ild der hvor jeg stod. Men så gik der ild i dit hår"
|
|
~V~
|
Post by ~V~ on Feb 17, 2009 17:47:15 GMT 1
"He, lad os håbe at der ikke går ild i mit hår ligeforeløbigt..!" Selvom at han havde håbet på en lidt mere spændende drøm kommer Dax i bedre humør af den. Han sætter farten op imod Naboo og snart vil Tasha bryde ind i dens tyngdekraft.
|
|
Terror
|
Post by Terror on Feb 17, 2009 18:40:48 GMT 1
"Der gik også ild i resten af dig..." mumler Keen tænksomt. "Og så sagde du at jeg skulle finde noget vand, men der var ikke noget" Hans øjne falder igen på udsigten og planten der kommer tættere på. Tænk at de skal der ned
|
|
~V~
|
Post by ~V~ on Feb 17, 2009 19:10:14 GMT 1
"Brændte jeg så til døde?" Dax rækker tunge af Keen, egentlig ønsker han at drengen bare holder kaje nu. Han vil ikke vide noget om hvor vidt han lige så stille blev ædt af flammer og- Tilbage til at styre skib Daxy-dreng! Piloten koncentrerer sig om at styre skibet og hører ikke efter hvis Keen siger mere.
|
|
Terror
|
Post by Terror on Feb 17, 2009 20:16:39 GMT 1
"Det ved jeg ikke om du gjorde" mumler Keen, der stadig er ved sin drøm
"Du sagde jeg skulle løbe og ikke vende mig om" Underlig drøm. Især når man stod og kiggede på den fantastiske planet som i forvejen virker surrealistisk
|
|
|
Post by Blust on Feb 18, 2009 10:32:04 GMT 1
((bzz...zzztz....))
Nogen prøver at komme i kontakt med Dax.
|
|